N-VA De Haan – Wenduine vraagt bewegwijzering naar Wenduine.

Op 10 juni 2015

De afdeling De Haan–Wenduine vindt dat de bewegwijzering naar Wenduine te wensen over laat en gaat hierover praten met Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts.

N-VA-voorzitter Bart Lippens: “Wenduine is sinds lang een belangrijke toeristische badplaats aan onze kust, hoewel het niet over een eigen treinstation of afrit van een autosnelweg beschikt. Voor toeristen die uit het binnenland komen, zijn er maar een paar invalswegen. Vanuit Brugge kan men opteren voor  de afrit Jabbeke of men kan de expressweg nemen. Vooral wie die laatste kiest, heeft behoefte aan extra informatie om vlot in Wenduine te geraken. Het plaatsen van een bord richting Wenduine aan de afrit ter hoogte van het ziekenhuis AZ St-Jan in Brugge is daarvoor belangrijk. Zo niet rijdt men door via Zuienkerke of Blankenberge, wat niet steeds het efficiëntste traject is.“

De lokale N-VA-afdeling vindt het belangrijk dat de verschillende toeristische plaatsen aan de kust goed bewegwijzerd zijn, ook al zijn het deelgemeenten. De voorzitter wisselt hierover eerstdaags van gedachten met N-VA-minister Ben Weyts.