Nieuw bestuur N-VA De Haan-Wenduine

Op 15 juni 2016

De leden van de N-VA De Haan-Wenduine kozen in maart 2016 een nieuw bestuur tijdens een gezellig ontbijt in Schelpestik Vosseslag.

Bart Lippens (29 jaar) uit Wenduine blijft voorzitter. Van beroep is hij apotheker en binnen de N-VA is hij ook penningmeester van het arrondissementsbestuur Oostende-Veurne-Diksmuide. (foto)

Ondervoorzitter is Dirk Adriaenssens (De Haan centrum) en secretaris Dominique Heyrick-De Rijcker (Vosseslag). Trui Minne-Jonniaux (De Haan) is ledenverantwoordelijke. Trui zetelt ook in de OCMW-raad. Voorts werden ook Eric Wouters (Klemskerke), Freddy Baert (De Haan centrum), Alain Desmaele (Vosseslag) en Ivan Ipskamps (Wenduine) verkozen tot bestuurslid.

In de gemeenteraad van De Haan blijft de N-VA samenwerken met de mensen van SAMEN, met wie ze de fractie N-VA/SAMEN vormen. De gemeenteraads- en OCMW-raadsleden van de fractie maken ook automatisch deel uit van het N-VA-bestuur. “Die samenwerking bestaat al sinds 1982 en verloopt nog steeds in een uitstekende sfeer”, zegt Wilfried Vandaele, Vlaams volksvertegenwoordiger en senator. “Elke maand bereiden de mensen van N-VA en SAMEN samen de gemeenteraad voor. Onze groep is echt een vriendengroep”, beaamt Matti Delbarge.

In de gemeenteraad zetelen Wilfried Vandaele (fractieleider, tevens ondervoorzitter van het Vlaams parlement en senator), Mathieu Delbarge, Jan Vermast, en Ronny Vandaele. OCMW-raadsleden zijn Trui Jonniaux en Lieve Vanhaecke-Van Damme.