Open & N-VA De Haan

Op 12 augustus 2018, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Verkiezingen 2018

Ons project
Een visie tot 2030

Onze gemeente is welvarend, de mensen wonen hier graag en zijn hier gelukkig. En toch kan het veel beter. Door onenigheid en besluiteloosheid binnen het bestuur, gingen tijd en geld verloren. Een visie op de lange termijn blijft uit. Waar willen we in pakweg 2030 staan?

Krachten bundelen

Het is de hoogste tijd om over de partijgrenzen heen te werken aan de toekomst en een lange termijnvisie uit te tekenen. Daarom bundelden enkele boegbeelden in de plaatselijke politiek de krachten. Zij worden gesteund door nieuwe mensen. Op die manier stomen we ook een nieuw team klaar voor de toekomst.

We hebben behoefte aan een sterke ploeg die eensgezind en in een vriendschappelijke sfeer aan de toekomst timmert. Het is een groep waarin mensen zitten met een duidelijke kleur, maar ook onafhankelijken.

Dat blijkt ook uit de naam van onze nieuwe groep: “OPEN” geeft aan dat we open staan voor verschillende opinies en politieke overtuigingen en voor onafhankelijken. De LB van gewezen burgemeester Christine Beirens en de groep SAMEN van gemeenteraadslid Matti Delbarge werken mee, alsook de liberale groep rond eerste schepen Rudi Cattrysse, OCMW-voorzitster Marleen Schillewaert-Vercruyce en schepen Kurt Beirens. Ten slotte ondersteunt ook de N-VA van volksvertegenwoordiger Wilfried Vandaele het project, want we willen ook kunnen aankloppen “in Brussel” .

“OPEN” geeft ook aan dat we met een open blik aan politiek willen doen en een open beleid willen voeren.

Waarom samenwerken?

Onze gemeente heeft dringend een stabiel bestuur nodig, mét visie. Dat is de voorbije 6 jaar helaas niet gelukt. Vandaar ons nieuwe project, met een ervaren lijsttrekker die de ploeg kan aansturen.
Met kleinere groepjes aan de verkiezingen deelnemen, is makkelijker en sympathiek. Ook wij hadden dat elk voor zich kunnen doen. Maar dat leidt tot versnippering en die moeten we vandaag juist vermijden om een krachtdadig beleid te kunnen voeren!

Wij brengen ervaring en kennis bijeen om orde op zaken te stellen, maar met de bedoeling om tegelijk een frisse, nieuwe ploeg klaar te stomen voor de toekomst.