Uitstap naar Brussel op 22 maart 2014

Op 25 maart 2014

Voor de vierde maal werd een geleid bezoek aan het Vlaams Parlement, de Kamer en de Senaat georganiseerd maar om de dag verder in te kleden werd het Luchtvaartmuseum de eerste bestemming van de dag. Omstreeks 10 Hr kregen de 40tal bezoekers een rondleiding in de Luchtvaarthal aan het Jubelpark. De ondervoorzitter van de afdeling die tevens helikopterpiloot is, wist het publiek te boeien met "weet je dat jes" uit de geschiedenis van de luchtvaart en technische uitleg allerhande. Er werd ook stilgestaan bij enkele type vliegtuigen die enige rol speelden in de snel evoluerende wereld van al wat vliegt.

De bus bracht ons rond de middag naar de Loketten van het Vlaams Parlement. Volksvertegenwoordiger en Senator Wilfried Vandaele ontving de bezoekers en trakteerde ze prompt op een broodjeslunch alvorens zelf een groep te begeleiden. Met een perfecte timing werden wij rondgeleid in dit belangrijke en open instituut om vervolgens met een andere gids de meer bombastische sfeer van de Kamer en de Senaat te (her)ontdekken.

Gelet op het feit dat tijdens het weekend het verkeer in Brussel veel aangenamer en vlotter loopt, stonden de dagtrippers omstreeks 18:30 Hr al terug in De Haan. Iedereen kon blijkbaar voldaan en gelukkig terug huiswaarts keren. Volgend jaar zullen wij heel waarschijnlijk het bezoek aan de politieke instanties even overslaan. Wij gooien onze uitstap wellicht over een andere boeg maar dit moet nog allemaal besproken en georganiseerd worden.

Uiteraard wordt u tijdig ingelicht over onze plannen om samen met de NVA-leden uit groot De Haan en omstreken een aangenaam samenzijn te beleven.

Hopelijk tot dan.