Valentijnsactie N-VA De Haan - Wenduine

Op 15 maart 2012

NVA zet Valentijn in de kijker.

In veel steden en gemeenten in Vlaanderen hebben, ondanks de bittere koude, honderden NVA-militanten hun bewoners getrakteerd met Valentijn pralines. In De Haan en Wenduine was het op zaterdagmorgen 11 februari 2012 niet anders.

Voor tal van bewoners en dagjestoeristen was het blijkbaar een aangename verrassing om aan het bekende tramhuisje, in de Stationsstraat en/of aan de Potinière van De Haan, begroet te worden door enkele lokale NVA-bestuursleden met mandjes vol chocolaatjes.

Dirk Adriaenssens, Ivan Ipskamps en Alain Desmaele, bijgestaan door zijn echtgenote Danielle, hadden er van ’s morgens vroeg veel zin in. Zij hadden zich opgesteld op enkele strategische punten in het centrum en benaderden de voorbijgangers op deze speciale doch geapprecieerde manier. Ook in Wenduine gingen de honderden pralines vlot van de hand en in geen tijd hebben voorzitter Dirk Beirens, Lucrèce Mattens en Griet Vannieuwenhuyze onze partij eens van een andere kant laten zien.

Dat de actie een succes was, werd snel duidelijk. Op één resolute tegenstander van onze partij na, werden wij overladen met complimentjes en succeswensen voor de komende verkiezingen.

“Wij kwamen zelfs mandatarissen van andere partijen uit De Haan tegen die zonder aarzelen mee in de mandjes grabbelden” verklaart Ivan.

Van een snoepje genieten en op deze ludieke manier aan Valentijn worden herinnerd kent duidelijk geen politieke kleur, niet?