Voorbereidingen bezoek campagnebus

Op 18 juni 2012

Het was al enkele dagen bekend dat onze Nationale voorzitter Bart De Wever zou langs komen. Onder leiding van onze voorzitter Dirk Beirens en tevens van Vlaams Parlementslid Wilfried Vandaele werden alle krachten gebundeld om de verwelkoming te organiseren ter hoogte van het internationaal beroemde tramhuisje.

Op zondagmorgen begonnen enkele lokale bestuursleden bijgestaan door vrienden, familieleden en sympathisanten aan het opblazen van honderden ballonnen die de aandacht moesten trekken en later zouden worden uitgedeeld tijdens de wandeling. Dat wij opvielen was een feit, veel voorbijgangers kwamen zich informeren en reageerden positief toen zij de reden van de werkzaamheden vernamen. Ook het op en af rijden van auto's met discreet aangebrachte slogans van rivaliserende partijen uit de gemeente viel op en de afvragende blik van de chauffeurs sprak boekdelen.

Al was de wind die dag de boosdoener en geraakten de ballonnen in een mum van tijd verstrengeld, de zon scheen regelmatig en iedereen was opgelucht dat de Vlaamse hemelsluizen dicht bleven. De sfeer was optimaal en iedereen "zag het zitten".